10 راهکار عالی و کاربردی برای شاد بودن در محل کار
اگر از محل کار خود خسته شده اید و دیگر آنجا احساس شادی و راحتی نمیکنید، قبل از اینکه نامه استعفای خود را تنظیم کنید، این راهکارها را حتما بخوانید. ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه در محل کارتان به راحتی شاد و سرزنده باشید.
1. مشکلات شخصی را در محل کار وارد نکنید.
باید بدانید که همه افراد در زندگی شخصی خود دچار مشکل و ناراحتی میشوند و تنها شما نیستید که با این مشکل روبرو هستید. پس برای حفظ روحیه خود و همکارانتان، به هیچ وجه مشکلات شخصی را داخل شرکت نبرید و در محل کار با تمرکز روی مسائل شرکت، به بهره وری بیشتر کمک کنید.
2. میز کارتان را دلچسب کنید!
حتما شما هم حداقل هشت ساعت در روز به کار مشغولید. پس این مهم است که بتوانید در محل کارتان احساس راحتی کنید. با تزئین میزتان و فراهم کردن وسایل راحتی و دوست داشتنی در محل کار، برای خودتان حس بهتری ایجاد کنید. گذاشتن تصویر کسانی که دوست دارید در قاب عکسی جلوی میزتان، حس بسیار خوبی در کار ایجاد میکند. حتما امتحان کنید.
3. ایجاد حس حمایت در محل کار!
مطالعات نشان داده است که کارکنانی که در محل کار با همکاران خود (که سبک زندگی مشترکی دارند)، روابط همدلانه ای ایجاد میکنند، کمتر دچار استرس و اضطراب در محل کار میشوند. وقتی شما میتوانید احساسات خود را به همکارانی که شما را درک میکنند بازگو کنید، در اصل میزان فشار و استرس را از خود دور کرده اید و این میتواند به حفظ نشاط شما در محل کار کمک کند.
4. غذای سالم و آب زیاد بخورید!
نگه داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم نگه داشتن خود در زمان کار، در سطح انرژی و نگرش شما به کار تفاوت بزرگی ایجاد میکند. اگر بتوانید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید قطعا یک قدم جلوتر از سایر همکارانتان هستید.
5. سازمان یافته عمل کنید!
در زمان فشار کاری، سازمان یافته عمل کنید. یعنی با برنامه ریزی مناسب و نوشتن وظایف خود به ترتیب اولویت در زمان انجام، از پریشان شدن ذهنتان جلوگیری کنید. این کار به حفظ اعتماد به نفس و احساس رضایت شما بسیار کمک خواهد کرد.
6. به صندلی نچسبید!
نشستن زیاد، پشت میز کار و عدم تحرک در محل کار، علاوه بر اینکه برای سلامتی شما مضر است، به روحیه شما نیز لطمه خواهد زد. پس هر چند وقت یکبار از پشت میزتان بلند شوید و در اطراف قدم بزنید. البته باید مراقب باشید که اینکار به تمرکز همکاران تان لطمه نزند.
7. سعی نکنید همکاران خود را تغییر دهید.
شما نمیتوانید کسی را تغییر دهید؛ فقط میتوانید نحوه واکنش به آنها را تغییر دهید. اجازه ندهید اقدامات دیگران بر شما تاثیر بگذارد. فقط راه حلی برای رفع درگیریها و جلوگیری از موقعیت های ناراحت کننده پیدا کنید.
8. به مناسبتهای مختلف به خود پاداش دهید!
شما باید بتوانید کارهایی که انجام دادن یا تهیه آن برایتان لذت بخش است را شناسایی کنید و هر بار خود را به یکی از آنها مهمان کنید. شام با دوستان، رفتن به سینما، خرید یک کتاب خوب، ورزش، رفتن به آرایشگاه و … . درست همانطور که استرس در خانه، میتواند در کار شما اختلال ایجاد کند، جنبه های مثبت زندگی شما هم میتواند بر خلق و خو و رفتار شما در محل کار تاثیر مثبت بگذارد.
9. روی مسائل مثبت تمرکز کنید
چیزهایی را که در محل کار دوست دارید، شناسایی کنید و سپس ارتباط خود را با آن بیشتر کنید. مثلا اگر از نمای پنجره اتاق کارتان لذت میبرید، چایی را در ایستاده در کنار آن بنوشید. هر کاری که نکته مثبت و حس خوبی برایتان در محل کار ایجاد میکند را شناسایی و از آن استفاده کنید.
10. خلاقیت به خرج دهید.
هر بار که در محل کار، احساس کسالت کردید، یک کار هیجان انگیز با همکاران و یا به تنهایی انجام دهید. بازیهای فکری، خاطره گویی، ذهن خوانی و … میتوانند در بوجود آوردن فضای شاد در محل کار به شما کمک کنند.
- ۹۹/۰۴/۱۱
- ۵۱ نمایش