روزنوشته های علیرضا نامی

دلنوشته های روزانه زندگی در سیاره زمین

روزنوشته های علیرضا نامی

دلنوشته های روزانه زندگی در سیاره زمین

روزنوشته های علیرضا نامی

هر روز مطالب مفیدی را ما هرکدام می خوانیم که یا می خوانیم و با کسی به اشتراک نمی گذاریم -


یا می خوانیم و با همکاران و اعضای خانواده به اشتراک می گذاریم -

یا می خوانیم و در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاریم و در نهایت ترجیح می دهیم که خودمان دستی به قلم برده و بنویسیم و تحلیل کنیم و مطلب را با رعایت کپی رایت منتشر کنیم.

آن دسته آخر ، منم !


یادم نرود :

قلم توتم من است.....

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۵ شهریور ۹۹، ۱۱:۱۰ - گلی یاس
    :)
  • ۲۱ مرداد ۹۹، ۱۹:۱۰ - گلی یاس
    👌🏻
  • ۱۹ تیر ۹۹، ۱۰:۴۸ - گلی یاس
    :)

گوش ‌دادن مؤثر:

گوش دادن، کلید ارتباط مؤثر است. بدون قابلیت گوش دادن دقیق به آن چه مشتری می گوید، به راحتی می ‌توان یک پیام را اشتباه برداشت یا تفسیر کرد. در نتیجه، یا ناقص گفته شده نیز گوش می دهد ارتباط شکسته خورده و مشتری مستأصل می‌ ماند. گوش دادن به معنی شنیدن نیست. یک شنونده خوب نه تنها به آن چه گفته می ‌شود، بلکه به آن چه گفته نشده

صبوری:

همه‌ ما به خوبی می‌ دانیم خدمات مشتریان می ‌تواند یک شغل استرس ‌زا و چالش ‌برانگیز باشد، به‌ خصوص وقتی با مشتریان سردرگم، مستأصل و عصبانی روبرو باشیم. در این موقعیت‌ ها، صبر بهترین کار است و روش پاسخ شما به مشتریان یا باعث آرام شدنشان می ‌شود و یا عصبانی ‌تر شدنشان. خبر خوب این است که یاد گرفتنِ صبوری با مشتریان به سادگی یاد گرفتن جدا کردن احساساتتان از موقعیت و فهمیدن این است که در اغلب موارد مشتری از چیزی عصبانی‌ است که هیچ ربطی به شخص شما ندارد.

خود کنترلی:

کنترل کردن خود در خدمات مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است. جدا از قابلیتِ مدیریتِ سورپروایزها و تعامل با مشتریان عصبانی بدون عصبانی شدنِ خودتان، این مهارت باعث می ‌شود تعاملتان با هر مشتری را از مشتری پیشین جدا کنید (صرف نظر از میزان عصبانیت مشتری قبلی). فقط احتیاج است همیشه در ذهن داشته باشید که هر مشتری جدید یک مسئله جدید با خود می ‌آورد و این که مشتری مستأصل تماس پیشین، هیچ ارتباطی با مشتری فعلی شما ندارد.

 

مهارت ‌های ارتباطی روشن:

اگر نمی ‌توانید به خوبی ارتباط برقرار کنید، در خدمات مشتریان پیشرفتی نخواهید کرد. قابلیت برقراری ارتباط روشن، صحبت کردنِ واضح (بدون تته پته) و نوشتار واضح (مهارت ‌های تایپ، املا و دستور زبان قوی) موارد مهمی هستند. این مهارت همچنین شامل اجتناب از عدم ‌ارتباط ‌هایی است که منجر به سوء تفاهم و عواقب ناخواسته می‌ شود. به ‌خصوص وقتی به نکات مهم می‌ رسید، باید آن ها را به روشنی و سادگی انتقال دهید و هیچ جای شکی باقی نگذارید.

مهارت ‌های گفتاری متقاعد کننده

این که یک گوینده‌ متقاعد کننده باشید، می ‌تواند تعاملات شما با مشتری را بهبود بخشد. راز صحبت متقاعد کننده، تمرکز گفتاری بر روی هدف ترغیب (مشتری) است و نه گوینده. در عمل، این یعنی صدا کردن نام مشتری، استفاده از کلمات عمل ‌گرا و استفاده از زمان معلوم در کلمات و عبارات به جای زمان مجهول به منظور اجتناب از جملات مقدماتی ‌ای (مانند «من فکر می‌ کنم» یا «معتقدم») است که نظرات یا اعتقادات شما را نشان می ‌دهند. قرار دادن مشتری در مرکز باعث ایجاد حس احترام و رضایت بیشتری در آن ها می ‌شود.

مدیریت زمان:

آیا می ‌توانید زمان کاریتان را به خوبی مدیریت کنید؟ مدیریت زمان مؤثر شامل طرح ‌ریزی هوشمندانه، تعیین اهداف و اولویت ‌ها، به حداقل رساندن وقفه‌ ها، مدیریتِ تعویق‌ ها و محول کردن وظایف به دیگران است. آخرین مورد، زمانی کاربرد دارد که خودتان نتوانید به یک مشتری کمک کنید، چه دلیلش این باشد که نمی‌ دانید چگونه کمک کنید یا این که اجازه‌ حل آن‌ را ندارید. در این زمان، بهترین کار این است که بدون فوت وقت مشتری را به کسی که می‌ دانید می ‌تواند به او کمک کند، منتقل کنید.

قبول مسئولیت:

وقتی اشکالی به وجود آید، مشتریان از شما انتظار دارند مسئولیت مشکل یا تجربه‌ بدی که به واسطه محصول یا خدمتتان، از شرکت شما دریافت کردند را قبول کنید. این مهارت در ابتدا با این شروع می ‌شود که بتوانید خالصانه از یک مشتری از طرف شرکتتان عذرخواهی کنید، حتی وقتی مشکل یا موقعیتِ پیش ‌آمده که باعث نا امیدی مشتریتان شده، به هیچ‌ وجه تقصیر شما نباشد. معنی این‌ کار همچنین این است که آماده ‌اید هرکاری بکنید تا مطمئن شوید مشکل در سریع‌ ترین زمان و به مؤثرترین روش، حل شده است.

اشتیاق به رشد:

این مهارت در مقایسه با سایر مهارت‌ های بالا، «کلی» به نظر می ‌آید اما همچنان ضروری‌ است. در خدمات مشتریان همیشه جای ارتقا هست و سرمایه ‌گذاری روی خودتان همیشه به نفعتان است. اگر به دنبال بهبود خود در کارتان نباشید، ممکن است از کسانی‌که مشتاقانه در حال پرورش مهارت ‌های خود هستند، عقب بمانید.

 

 

 

  • علیرضا نامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی