نکات اساسی بازاریابی تلفنی
دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۰۸:۰۰ ب.ظ
نکات اساسی بازاریابی تلفنی :
نکات اساسی در بازاریابی تلفنی عبارتند از:
- بی دلیل روی برخی موارد پافشاری نکنید.
- هرگز عصبانی نشوید، مدیریت در اطلاعات داشته باشید.
- صبح زود کارتان را شروع کنید اما زودتر از ساعت ۹ صبح با کسی تماس نگیرید.
- آیینه ای را روی میزتان قرار دهید تا در هنگام مکالمه به آن نگاه کنید و لبخند بزنید.
- برای هر یک از مکالمات تلفنی خود از قبل برنامه ریزی کنید و با سناریو صحبت کنید.
- خانمها نباید از اصطلاحات مردانه و آقایان نباید از اصطلاحات زنانه استفاده کنند مگر در موارد خاص
- قبل از گرفتن شماره، خود را کاملاً آماده کنید.
- پر انرژی باشید. مشتری باید در لحن صدای شما شادابی را حس کند.
- نام مشتری را بپرسید و در جایی یادداشت کنید.
- سعی کنید ایستاده صحبت کنید. این موضوع باعث ترشح آدرنالین بیشتر از مغز می شود و تسلط شما می رود.
- نکات کلیدی جلوی چشمتان باشد.
- شمرده صحبت کنید
- در زمان بازاریابی تلفنی ؛ چای ، سیگار ، روزنامه ممنوع است.
- به اعتقادات مشتریان احترام بگذارید
- تلفن را درست نگه دارید تا صدای شما واضح باشد.
- تصویر درستی از خود ارائه کنید و چاکرم-مخلصم بی جا نداشته باشید.
- مؤدب باشید
- شکست و موفقیت را در بازاریابی تلفنی تحلیل نمایید.
- در ابتدا صدایتان را ضبط و به آن گوش دهید، این باعث می شود تا عیوب کارتان را پیدا کنید و با تمرین و مهارت آنها را برطرف نمایید.
- وسط حرف مشتری صحبت نکنید و از موضوع اصلی خارج نشوید.
- اطلاعات خود را در مورد رقبا افزایش دهید.
- تندنویسی کنید و نکات کلیدی را ثبت کنید
- برنامه ای برای افزایش تعداد تماس های مفید داشته باشید.
- سخت ترین قسمت را با احترام پشت سر بگذارید. سخت ترین مرحله همان مشتری ها هستند.
- در پایان مذاکره یک جمع بندی صحیح داشته باشید.
- ۹۹/۰۴/۲۳
- ۶۴ نمایش