فروش تلفنی یا بازاریابی تلفنی؟
فروش تلفنی یا بازاریابی تلفنی؟
تقریباً مشابه بحثهای تفاوت ویزیتور و بازاریاب، در فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی هم وجود دارد.
عدهای اصرار دارند که فروش تلفنی (Telesales) با بازاریابی تلفنی (Telemarketing) تفاوت دارد و تقریباً همان نکاتی را که دربارهی تفاوت فروش و بازاریابی وجود دارد، به عنوان تفاوت فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی هم در نظر میگیرند.
برای تفکیک این دو اصطلاح، گفته میشود که فروش تلفنی، صرفاً برای اطلاع رسانی و فروش یک یا چند محصول مشخص با ویژگیهای مشخص به مجموعهای از سرنخهاست. اما بازاریابی تلفنی میتواند برای نظرسنجی از مشتریان، ارزیابی بازارهای بالقوه، نزدیکتر کردن رابطهی کسب و کار با مشتریان فعلی، مدیریت ارتباط با مشتری و کارهای دیگری از این دست نیز بهکار گرفته شود.
اصول و تکنیک های بازاریابی تلفنی
بازاریابی تلفنی (شامل فروش، تبادل نظر و هر نوع ارتباط تلفنی عرضهکنندهی محصول با مشتری) مهارتی است که هر فروشندهای باید با آن آشنا باشد.
حتی بخشی از فرایند فروش محصولات بسیار پیچیده (مثلاً خط تولید یک کارخانه یا یک هواپیما) نیز در قالب تماسهای تلفنی میان عرضهکننده و مشتری انجام میشود.
این شکل کلی از فروش و بازاریابی تلفنی را میتوان مذاکره تلفنی نامید.
تلفن، به عنوان یک ابزار ارتباطی در مذاکره، همچنان کارکرد خود را حفظ کرده و میتوان گفت ابزارهای ارتباط دیجیتالی نوین، مکمل آن شدهاند و نه جایگزین آن.
- ۹۹/۰۴/۲۴
- ۸۳ نمایش