روزنوشته های علیرضا نامی

دلنوشته های روزانه زندگی در سیاره زمین

روزنوشته های علیرضا نامی

دلنوشته های روزانه زندگی در سیاره زمین

روزنوشته های علیرضا نامی

هر روز مطالب مفیدی را ما هرکدام می خوانیم که یا می خوانیم و با کسی به اشتراک نمی گذاریم -


یا می خوانیم و با همکاران و اعضای خانواده به اشتراک می گذاریم -

یا می خوانیم و در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاریم و در نهایت ترجیح می دهیم که خودمان دستی به قلم برده و بنویسیم و تحلیل کنیم و مطلب را با رعایت کپی رایت منتشر کنیم.

آن دسته آخر ، منم !


یادم نرود :

قلم توتم من است.....

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۵ شهریور ۹۹، ۱۱:۱۰ - گلی یاس
    :)
  • ۲۱ مرداد ۹۹، ۱۹:۱۰ - گلی یاس
    👌🏻
  • ۱۹ تیر ۹۹، ۱۰:۴۸ - گلی یاس
    :)

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

داشتن‌ کارکنان‌ چند مهارته برای‌ هر مدیر و به‌ طورکلی‌ برای‌ هر سیستم‌ یک‌ مزیت بزرگ محسوب می‌شود. وجود این افراد در هر مجموعه‌ای‌ می‌تواند موجب تسهیل‌ و تسریع‌ در امور و صرفه‌جویی‌ در زمان‌ و حتی‌ در منابع‌ شود.
یکی از راههای تربیت اینگونه کارمندان، چرخش شغلی است. یعنی جابه‌جا کردن افراد در مشاغل‌ هم‌خانواده‌ و همگون‌ که‌ با آن‌ها آشنایی‌ دارند. در این مقاله می‌توانید با برخی از مزایای چرخش شغلی آشنا شوید.

کم‌تر شدن خستگی‌های ناشی از یکنواختی

چرخش شغلی

چرخش شغلی باعث می‌شود کارمندان با چالش‌های جدیدی روبه‌رو شوند و کم‌تر دچار خستگی‌های ناشی از یکنواختی کار شوند.

ارتقا پیدا کردن مهارت‌های فردی

چرخش شغلی

کارمندان در جایگاه جدید مهارت‌های تازه‌ای یادمی‌گیرند که هم به نفع شرکت است و هم باعث می‌شود افراد برای توسعه فردی نیاز به تغییر شغل نداشته باشند.

پخش شدن فشار و استرس یک جایگاه شغلی بین چند نفر

چرخش شغلی

برخی موقعیت‌های شغلی فشار و استرس زیادی به کارکنان وارد می‌کند که در درازمدت تحمل آن برای یک نفر سخت است. چرخش شغلی کمک می‌کند این فشار همیشه روی یک نفر نباشد و در بازه‌های زمانی مختلف افراد به صورت چرخشی در آن جایگاه قرار بگیرند.

یافتن مناسب‌ترین جایگاه شغلی برای کارمندان

چرخش شغلی

چرخش شغلی کمک می‌کند توانایی کارمندان در انجام کارهای مختلف سنجیده شود و در نهایت در جایگاهی متناسب با توانمندی‌هایشان قرار بگیرند. این نکته یکی از مهمتربن مواردی است که در وظایف محوله به کارمندان باید لحاظ شود و اموری که بیشتر در انها توانمند هستند به آنها سپرده شود تا خروجی مطلوبتری نیز برای شرکت داشته باشد. در واقع تناسب میان شغل و شخصیت کارمندان در عملکرد آنها بسیار تاثیرگذار است و باید اموری که با شخصیت کارمندان بیشتر سازگار است به آنها سپرده شود.

متوقف نشدن کارها در صورت غیبت برخی از کارمندان

چرخش شغلی

زمانی که یکی از کارمندان به مرخصی می‌رود و یا شرکت را ترک می‌کند تا زمان پر شدن مجدد آن جایگاه بقیه افراد می‌توانند جای خالی او را پر کنند و دردسری برای شرکت ایجاد نشود. این مسئله هم برای شرکت و هم برای کارمندان سودمند است تا هنگامی که مجبور هستند به مرخصی بروند از انجام امور محوله به آنها خیالشان راحت است.

  • علیرضا نامی

۱۰ شایستگی کلیدی لازم برای موفقیت شغلی در سال ۲۰۲۰

موفقیت شغلی در زندگی افراد نقش بسیار مهمی دارد و یکی از راه‌هایی که می‌تواند در این راه به ما کمک کند آگاهی از مهارت‌هایی است که امروزه بیش‌تر مورد نیاز شرکت‌هاست. در این راستا مجمع جهانی اقتصاد با انجام تحقیقی از مدیران منابع انسانی تعدادی از برترین شرکت‌های جهان گزارشی تهیه کرده که به مهم‌ترین این مهارت‌ها در سال ۲۰۲۰ اشاره دارد. در ادامه این مهارت‌ها را معرفی می‌کنیم.

۱- انعطاف‌پذیری ادراکی

موفقیت شغلی

یعنی چقدر می‌توانیم از روش‌های مختلف فکرکردن (خلاقانه، محاسباتی، انتقادی و…) استفاده کنیم و چقدر سریع بین آن‌ها می‌توانیم جا‌به‌جا شویم و از ظرفیت فکری خود استفاده کنیم.

۲- مهارت مذاکره

موفقیت شغلی

قدرت مذاکره کردن با همکاران، مدیران، مشتریان و افراد تیم حتی برای افرادی که شغلشان کاملا فنی است یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها خواهد بود.

۳- خدمات محور بودن

موفقیت شغلی

یعنی شخص فعالانه به دنبال پیش‌بینی نیازهای مشتری در آینده باشد و بتواند راهکارهایی برای رفع این نیازها ارایه دهد.

۴- قضاوت و تصمیم‌گیری

موفقیت شغلی

شرکت‌ها امروزه به داده‌ها و آمار‌ها اهمیت خیلی زیادی می‌دهند. وجود افرادی که بتوانند از این ورودی‌ها برای تصمیم‌گیری و پیشرفت سازمان استفاده کنند بسیار مورد نیاز است.

۵- هوش هیجانی

موفقیت شغلی

مهارتی اجتماعی است که نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم رفتارمان را مدیریت می‌کنیم، چگونه با بحران‌هایی که برایمان پیش می‌آید مواجه می‌شویم و در تصمیم‌گیری‌ها به چه صورت عمل می‌کنیم.

۶- هماهنگی و سازگاری اجتماعی

موفقیت شغلی

هماهنگی با دیگران داشتن مهارت‌های قوی ارتباطی، آگاهی از نقاط ضعف و قدرت افراد و توانایی کارکردن با تیپ‌های مختلف شخصیتی

۷- مهارت مدیریت انسان‌ها

موفقیت شغلی

یعنی فرد توانایی مدیریت کردن تیمش را داشته باشد، بتواند به آن‌ها انگیزه دهد و کارایی تیم را بیشینه کند. برای بهبود این توانایی روش‌های مختلفی وجود دارد و مهارت‌هایی زیادی را باید آموخت. یکی از راه‌هایی که می‌تواند هم به مدیران هم به کارمندان کمک کند، شوخ‌طبعی است. اگر مایل به استفاده از این روش هستنید، مقاله مربوط به فواید شوخ‌طبعی در محیط کار را مطالعه کنید.

۸- خلاقیت

موفقیت شغلی

با پیچیدگی‌های روزافزون در دنیای امروز و افزایش رقابت، خلاقیت اهمیت دوچندانی برای سازمان‌ها پیدا کرده‌است.

۹- تفکر نقادانه

موفقیت شغلی

یعنی استفاده از دلیل و منطق برای بررسی کردن یک مساله و ارایه راهکارهای مختلف برای آن و ارزیابی جنبه‌های مثبت و منفی هرکدام از راه‌حل‌ها.

۱۰- مهارت حل مسائل پیچیده

موفقیت شغلی

این مهارت نیز مانند سال ٢٠١٥ همچنان در رتبه اول باقی خواهد ماند و کماکان مهم‌ترین مهارت فرد در دنیای پیچیده امروز محسوب مى‌شود.

  • علیرضا نامی

 

 

لینک

 

آناتومی ایجنت مرکز تماس

 

بسیاری از مراکز تماس دچار یک خطای استراتژیک می شوند و گمان می کنند که ایجنت مرکز تماس فردی است که در طول زمان کاری به تماس های بسیاری از مشتریان پاسخ می دهد و بر همین اساس شاخص های استخدام آن ها بر اساس توانایی نشستن پشت میز و پاسخ گویی به تماس ها می باشد، در حالی که با توجه به حجم بالای تعاملات در مرکز تماس و لزوم بکارگیری افراد متخصص در این زمینه، این یک تفکر نادرست بوده و مدیرانی که با این نوع نگرش نسبت به استخدام ایجنت های مرکز تماس اقدام می کنند، نتیجه ای جز شکست نخواهند داشت.

ایجنت مرکز تماس

کالبد شکافی مرکز تماس نشان می دهد که مدیران باید بدنبال استخدام افرادی با مشخصات زیر باشند:

شنونده پویا

بر همگان آشکار است که ایجنت های مرکز تماس باید خیلی صحبت کنند پس بنابراین استخدام افراد درون گرا به هیچ عنوان ایده ی خوبی نیست. ولی در عین حال یک ایجنت مرکز تماس باید شنونده ی بی نظیری هم باشد، پس بدنبال استخدام افرادی باشید که بیش از حرف زدن شنونده ی خیلی خوبی هستند، آن ها باید بخوبی بشنوند تا بتوانند با بیشترین توان با مشتریان در تعامل باشند.

مشتاق

بارها و بارها ثابت شده است، کارمندانی که به آن چه انجام می دهند بیشتر درگیر می شوند و در همان مسیر باقی می مانند تلاش بیشتری در جلب رضایت مشتریان دارند. پس بدنبال کارکنانی باشید که مشتاق کمک به مردم هستند.

بازیکن تیم

مرکز تماس جایی برای گرگ های تنهای غیر رقابتی نیست که نمی توانند همکاری کنند. ما به افرادی نیاز داریم که اطلاعات و تکنیک های خود را به اشتراک گذارند و بهترین تجربه های خود را به دیگران منتقل کنند. راحتی کار کردن با دیگران و تلاش برای رسیدن به اهداف تیم، کلید دستیابی به موفقیت در تیم است.

انعطاف پذیر

ارائه ی یک سرویس همیشگی و ایده آل به مشتریان ایجاب می کند که کارمندان توانایی کار در ساعت های مختلفی را داشته باشند و هیچ گونه منعی در چرخش شیفت کاری خود نداشته و بتوانند گاهی وقت ها در ساعاتی متفاوت و یا حتی تا دیر وقت کار کنند. اگر شما بدنبال استخدام افرادی مناسب برای مرکز تماس هستید، توجه کنید که افرادی که توانایی انجام کارهای پاره وقت را دارند برای کسب و کار شما ایده آل نیستند.

آگاه به فن

ایجنت فقط پاسخ گویی به تماس ها انجام نمی دهد. او بایست توانایی انجام هم زمان چندین کار را داشته باشد. مهارت هایی مانند کار با کامپیوتر، جستجوی اطلاعات، ثبت داده ها، و البته مهارت تایپ با کامپیوتر نیز مهم است.

مدیران مرکز تماس می توانند، با ایجاد یک مدل استخدامی بر اساس شاخص های مهم ایجنت مرکز تماس وقت خود را در مصاحبه با افراد ناتوان در این زمینه به هدر ندهند. مشخص کردن این ویژگی ها به احتمال زیاد یکی از مهم ترین فعالیت های قابل برنامه ریزی برای یک شرکت است.

با استخدام هوشمندانه، زمان و پول کمتری را صرف آموزش خواهید کرد و از تلاش بیهوده برای ارتقا توان کاندیداهای نامناسب دور شده و به جای آن وقت و سرمایه ی خود را صرف افرادی می کنید که سازمان شما را به سمت بهره وری بیش تر پیش خواهند برد.

ایجنت مرکز تماس
  • علیرضا نامی